сряда, 22 август 2012 г.

Скандалите между възрастните хора

Няма нищо по ужасно
от ядосана жена!
         Народна мъдрост



Зрелище – лъвски бой


Скандалите между възрастните хора

На всички ни се е случвало да се сблъскваме с ядосаната си половинка - особено ако ти е съпруга. Тогава домът ти се превръща в ад, чиито последици човек трудно може да предвиди! Тъй като скоро ми се случи подобно нещо - съм се замислил: Има ли изход от подобна ситуация и какъв е изходът? Може би /според мен/ човек първа трябва да разбере анатомията на гнева, след това причината и най-накрая подходът към решаването на проблема! Мисля, че анатомията на гнева няма определена формула, защото гнева е свързан с живота и няма указание как човек да се справи, но си мисля че би трябвало да има някакви начини или подход по който човек да се ръководи за да се стигне до добър край. Може би първо човек трябва да прояви разбиране по възникналият проблем и след това да преговаря с ядосаната си жена - найстина това е много трудна работа! Как се укротява разярена лъвица в кротко агънце без да бъдеш ухапан?!?! Ето това е въпросът! Може би първата крачка е човек да поеме контрол над проблема или ситуацията - понеже не знае каква е причината би трябвало да се опита да я разсее със цел да намалим яда й или напрежението като се старае да предизвика дискусия по този проблем - може би това е ключът към неговото разрешаване /за съжаление аз бях пропуснал тази възможност за което си нося своята вина и съм си взел поука/. Второто нещо е да се открие точната причина която е породила този гняв /тогава бях я открил, но вече беше много късно/ като човек трябва да се постарае да ограничи периметъра на този проблем и да премахне колкото е възможно емоциите /те са лош съветник/ и пресичането на блъфовете - всички знаем, че понякога жените използват скандала като начин за привличане на внимание. Може би причините са в менопаузата или в критическата възраст или в наранени чувства както отвън /може би/ така и от нас или скандали от битов характер - най-честото явление е липсата на пари /това си е мое мнение/ и т.н. Ако човек достигне до причината, много е вероятно да излезе с положителен резултат от спора /за съжаление аз не успях да се справя може би поради неразбиране на причината от моя страна/. Също така натрупването на гняв са и проблемите в леглото /възможно е аз вече съм на преклонна възраст и не бих й попречил да отиде при друг/. Но за по-младите от мен - ако вашата жената отказва интимност, знайте, че нещо я тревожи и това „нещо“ не е свързано с вашите качества на любовник. Може би третото нещо за решаването на проблема е човек да настрой тонът си на разговора за да може да се стигне до конструктивен диалог и да се създаде спокойна среда. Ако видите обаче, че ситуацията е неконтролируема и вашата жена е решила да отприщи натрупалите се емоции, не я спирайте. В противен случай тя няма да чуе и дума от логичните ви разсъждения за решаване на проблема. Когато сметнете, че е дошъл моментът да овладеете ситуацията, просто й кажете: "Разбирам, че си ядосана, но ми е трудно да разбера защо крещиш." В почти 100% от случаите това изречение ще я накара да замълчи и да се успокои. След това продължете разговора спокойно. Покажете й, че разбирате какво ви казва /за съжаление аз не издържах на напрежението - взех си багажа и се прибрах у дома/. Може би четвъртото нещо което би трябвало човек да направи за разрешението на проблема е да й се предложи тя да даде решение на проблема. Нека промяната бъде взаимно дело. Направете компромис в кризисната ситуация, нека тя почувства, че във ваше лице има човек, с когото може да се разбере /тук вече найстина изтървах шанса и безкрайно много съжалявам, че не можах да се справя с този проблем/. Мисля че горе-долу това е пътя към решаването на проблемите в семейството на възрастните хора, защото никой от нас не е идеален и всички грешим!

                                                                               Тодор Миков

Няма коментари:

Публикуване на коментар